Thursday, May 10, 2012

~kartun dolu2~


Assalam sumer..tetiba hari ni nk citer pasal katunkan..bukan aper, bile tuk sorang2 dalam bilik terpikir, dah lama aku xlayan benda2 yang aku suka..contohnya katun laa..huhuhu..aku mmg suke tgk katun..bila masa skolah dulu ska layan citer katun..bila dah meningkat usia ni, kadang2 masa pon xde nk tgk tibi..huhuh..
Yang paling aku igt citer katun masa zaman aku dolu2 ialah..tag line die cam gini "Dengan kuasa bulan, akan membunuhmu!!!" wawawawa..bila igt blk mmg klakar, tp tula hakikatnya masa kanak2 dulu, tagline ni la plg glamer..
satu yg paling xleh lupe ialah hero dlm citer ni, tuxedo mask @ mamoru..ala yg bila tyme lawan tu baling bunga ros..huhuhu..giler2 suka tyme tu..aduyaiii..xleh btl lupe..hehehe..opsss..sudah2..

dan katun paling glamer tyme aku skolah dulu xlain xbukan JEM AND THE HOLOGRAMS..huhuhu..mmg klu dulu2 katun ni plg best laa..mane xnya, leh siap tukar2 lg..
kira ade dua personaliti la ni..bila biasa name watak die Jerica Benton, bila bertukar jadi la Jem..pastu nyanyi2...dan yang jadi watak jahat dlm citer ni ialah the Misfits..mcm2 cara die buat tuk m'jatuhkan Jem dah mendedahkan identiti sebenar JEM..huhuhu..kat bawah ni lagu intro jem yg glamer tu..

Dan klau korang igt ade satu katun tajuk die HE-MAN kan, penah tgk x?? huhuhu.. yang aku nk citer ni bkn pasal HE-MAN, tp adik bradik die iaitu SHE-RA: Princess of Power..haaa, penah dgr x?? citer die lbh kurg cam HE-MAN tp ni version pompuan.. tapi citer ni kejap je kuar, pastu trs lenyap begitu saja..huhuhu...penjahat dlm katun ni pon still same iaitu skeletor..
Haa ni katun ni katun adik aku suka, THUNDERCAT..die punya tagline cam gini, "Thunder, thunder, thundercat...HOOOOOO!!!!"huhuhu..terus ubah jadi kuat..bila dia pancarkan je lambang thundercat melalui pedang ni, mereka seolah2 mendapat kuasa dr pancaran itu..wahhh gitu..huhuhu..lebih kurang laa..tp siyes, katun ni best..

 Yang Paling Femes skali katun dulu2 dan masih dimainkan di TV adalah DRAGONBALL..siyes aku xpenah jemu tgk citer nie..watak GOKU mmg xdimakan usia lgsg..start dari die kecik sampai dah kawen, ade ank dua orang GOHAN & GOTEN..katun ni ttp menjadi pujaaan ramai..aku rasa movie die pon xbrape best sgt dr series die.. tgk yg series punya kt TV lg best kot..huhuhu..suke rambut kuning die..huhuhu

 Actually byk citer katun yg best2 mase dolu2..mcm The Smurf, Yogi bear, Chipmunks, Popeye, Scooby Doo, Oltromen, Power Ranger, Gaban, Suria Baja Hitam dan byk lagi la..klu nk citer mmg xabis..tp yg pasti, katun dulu2 cukup menghiburkan tak mcm katun @ anime skg yg bg aku kurang menarik..bkn xbest, ade yg best mcm Bleach, Naruto, 1pieces cumanya kadang2 jalan citernyer mcm mengarut..biasala kadang2 budak2 mudah t'pengaruh dengan mende2 mcm ni..so, ibu bapa kene sllu pantau.. klu korang rasa ade lg nk tmbah, silala bersila..huhuhu..daaa...


0 kaki merapu:

 

:: emmjay_ma :: Template by Ipietoon Cute Blog Design and Bukit Gambang